PDR METODA
PDR – Paintless Dent Repair
PDR – Paintless Dent Repair metoda je oprava důlků a promáčklin bez lakování a poškození laku. Jedná se o specializovanou techniku, která je založena na vysoce kvalifikované ruční práci. Vymačkávání a vytahování důlků probíhá za studena s pomocí specializovaných nástrojů. PDR je 100% a nejrychlejším řešením. Oprava nezanechá na vozidle ani stopu a neztrácí tak na hodnotě.
Výhody PDR metody
nenarušuje lak
zachovává hodnotu vozidla
rychlé provedení (za 1 až 2 dny máte auto zpět)
výhodnější oproti opravě lakováním
preferovaná pojišťovnami
100% odstranění škody
100% ekologická - neničí životní prostředí
Kontaktujte nás
Máte otázky? Ozvěte se nám na naši bezplatnou linku dostupnou 24/7. Provedeme vás celým procesem, domluvíme prohlídku a opravu přímo u vašeho auto servisu. Vše za vás vyřídíme během několika málo minut.
Metody technologie PDR
Technika vymačkávání (vnitřní)
Při metodě vymačkávání pracuje náš technik ze zadní interiérové strany plechu. Důlky a jiné deformace se pohybem „k sobě“ jemně vytlačují zpět na povrch. Tato činnost vyžaduje extrémní zručnost a cit. Používáme speciální nářadí z oceli, které je tvarované tak, abychom se s ním dostali i do těžce přístupných míst. K přesnému nalezení důlků používáme i odrazovou desku, tzv. dentreflektor.
Technika tahová (vnější)
Tahovou techniku používáme tehdy, když se k poškozenému místu nedostaneme pákou či hákem. Typicky se jedná např. o dveřní rámy. Pro vytažení nerovností používáme systém nalepovacích čepů a reverzního kladiva. Pomocí speciálního lepidla aplikujeme na poškozené místo nalepovací čep. Jakmile lepidlo ztuhne, reverzním kladivem čep vytáhneme. S čepem se vytáhne i důlek. Výstupek jemně zaklepeme do původního tvaru. Karoserie vypadá, jako by na sobě žádný důlek nikdy neměla. Tato metoda patří k pomalejším a nelze ji použít na všechna poškození.
O PDR metodě
PDR metoda je nadčasová více, než se zdá. Svoji historii začala psát v roce 1931, kdy Frank T. Sargent sepsal dílo „The Key to Metal Bumping“ volně přeloženo jako „Návod k tvarování kovů“. Manuál uvádí i ilustrace, jak předvídat pohyby kovu.
Přesouváme se o takřka 30 let dále, do New Yorku. V únoru 1960 zde probíhá Mezinárodní autosalon. Lidé se chodí koukat na vystavěná auta a každý den na nich přibydou důlky, promáčkliny, škrábance a další poškození. O vystavené vozy Mercedes-Benz se stará technik Oskar Flaig. Jeho starostí je dát vozidla na druhý den do původního stavu. První opravy karoserií metodou PDR tak spatřily světlo světa za velkou louží. K opravě vozů používal Oskar malou kladku a kladívko.
Jakmile mezinárodní autosalon skončil, vrátil se Oskar do Německa. Způsob, kterým opravoval vozidla v New Yorku, mu však nedával spát. V Německu tuto techniku piloval a dotáhl to dokonce mistra závodu Mercedes-Benz. Též si vysloužil titul „zlatý klempíř“.
Netrvalo dlouho a Oskar zahájil výcvikové programy na PDR metody. Tato technika se díky své účinnosti rychle rozšířila až za oceán. Dnes se používá napříč celým světem.
Těší nás, že naši technici každý den navazují na odkaz Oskara Flaiga a opravují desítky aut denně.
Pomůžeme vám s vyřízením pojistné události
Jsme smluvním partnerem všech pojišťoven
Klikněte na logo pojišťovny pro více informací
FAQ – Často kladené otázky
Jak určujeme rozsah poškození?
Rozsah poškození závisí na průběhu bouřky s krupobitím – někdy mají vozy poškozené pouze střechy (třeba i tisíci důlky), někdy je poškozena jen boční strana vozu (způsobené prudkým větrem během bouřky). I v rámci jedné kalamity jsou poškození vozů rozdílná.
Rozsah poškození dělíme na tři kategorie:
- Lehce poškozeno: do 200 důlků
- Středně poškozeno: do 500 důlků
- Těžce poškozeno: nad 700 důlků
Před určením rozsahu poškození vůz pečlivě omyjeme, a pak označíme jednotlivé důlky a jejich počet.
Jak opravujeme poškození?
Poškozená vozidla opravíme metodou PDR (paintless dent repair) – odstranění důlků bez nutnosti lakování. Důlky a prohlubně jsou na karoserii vytlačeny zpět do roviny. Aby byl důlek na milimetry dobře vidět, používáme speciální lampu a odrazovou desku (dentreflektor). Poté nastupují naši specialisté – mistři ve svém oboru – za pomoci speciálních nástrojů vyhladí důlek zpět do roviny. Pracujeme s těmi nejlepšími techniky, kteří mají letité zkušenosti s opravou důlků všech velikostí.
Kolik oprava stojí?
Cenu určujeme podle počtu důlků a jejich velikostí. Při určení ceny se orientujeme dle smluvních ceníků s jednotlivými pojišťovnami. Výsledkem výpočtu je cena, kterou za opravu akceptuje vaše pojišťovna. Vy nám za opravu hradíte pouze spoluúčast.
Za jak dlouho budu mít svůj vůz zpět?
Délka opravy závisí na rozsahu škody. Většinu oprav stihneme do 1 či 2 pracovních dní. Skutečný rozsah škody a počet důlků zjistíme až po nasvícení speciální lampou. O délce opravy vás budeme neprodleně informovat, abyste se dle toho mohli zařídit.
Jak nahlásím pojistnou událost?
Zavolejte nám. My s vámi domluvíme termín opravy a od vás posléze budeme potřebovat pouze číslo pojistné události – to zjistíte u své pojišťovny.
Jak získám číslo pojistné události?
Číslo získáte od své pojišťovny. My vám však rádi pomůžeme se zdárným vyřízením celé pojistné události – domluvíme termín opravy co nejblíž vašemu bydlišti.
Kde mi vozidlo opraví?
Rádi vám vozidlo opravíme na našich pobočkách v Praze a Bratislavě či u jednoho z našich více než 600 smluvních autodealerů či autoservisů.
Co vše potřebujete k nahlášení pojistné události?
K nahlášení pojistné události si připravte – číslo pojistné smlouvy, která se vztahuje k poškozenému vozidlu, údaje o řidičovi v době vzniku škody, údaje o vozidle (SPZ, VIN, značka, rozsah škody, stáří, atp.) a vaše kontaktní údaje.